Hörmann Belgium blaast 60 kaarsjes uit
Hörmann Belgium, de specialist in garagepoorten en deuren in België voor zowel de particuliere als commerciële en industriële sector, viert dit jaar haar 60ste verjaardag. Kwalitatieve producten afleveren en goede service garanderen zijn twee belangrijke pijlers binnen het bedrijf. Met het oog op de toekomst nemen ook duurzaamheid en zorgen voor het milieu een centrale plaats in. Hörmann blijft haar productassortiment verder uitbreiden en innoveren om te voldoen aan de vraag van vandaag én die van de toekomst. Gedurende dit jubileumjaar organiseert Hörmann een cashbackactie tot € 2.000, geldig op alle producten.
Hörmann zet al 60 jaar de puntjes op de O
In 1962 openden vader en zoon Hörmann een verkoopafdeling in België om de producten van Hörmann ook hier op de markt te brengen. Het productassortiment begon met kantelpoorten om nadien uit te breiden met sectionaalpoorten, rolluiken, voordeuren, binnendeuren, slagbomen en verdwijnpalen.
“Kiezen voor een Hörmann garagepoort of deur, garandeert ijzersterke kwaliteit, oneindig veel stijlen, onklopbare technieken in duurzaam jasje en de beste service. We produceren alles in eigen huis. Wie een specifiek onderdeel nodig heeft voor een oude kantelpoort bijvoorbeeld, kan op beide oren slapen. We leveren nog vrijwel alle onderdelen, zelfs voor een poort uit de jaren ‘60”, benadrukt Dennis Croes, Algemeen Directeur Hörmann Belgium.
Garagepoorten, bestverkopende product doorheen de jaren
Wanneer ze bij Hörmann terugblikken op de afgelopen 60 jaar dan stellen ze vast dat de garagepoort voor de particuliere markt hun meest succesvolle product is. Van de eenvoudige kantelpoort in het prille begin tot de ultramoderne sectionaalpoorten vandaag. Het efficiënt gebruiksgemak zorgt met één druk op de knop voor een veilige thuishaven voor de wagen, motor of fiets.
“Doorheen de jaren is de garagepoort uitgegroeid tot een volwaardig onderdeel van de woning. De eindklant wil dit steeds meer laten aansluiten bij zijn/haar stijl. Bij Hörmann zijn we ons hier sterk van bewust en breiden we ons aanbod verder uit om tegemoet te komen aan die vraag. Zo garanderen we al 60 jaar lang absolute geborgenheid”, aldus Dennis Croes.
Groene blik op de toekomst
Als familiebedrijf draagt Hörmann haar groene verantwoordelijkheid voor de komende generaties hoog in het vaandel. De blik is op de toekomst gericht. Op vernieuwingen, de medewerkers en het milieu. Voortdurend nieuwe ideeën en verbeteringen vinden om de ecologische voetafdruk te verkleinen en de CO2-uitstoot structureel te verminderen.
Het begint bij de kleine dingen. Zo gaat Hörmann voor een groener kantoor. Dagelijkse handelingen worden aangepast om energie te besparen en bewuster om te gaan met grondstoffen. Printen gebeurt met kringlooppapier, de post wordt CO2-neutraal verzonden en de transportverpakkingen gerecycleerd. Met innovatieve technieken en intelligente systemen gaat Hörmann nog een stap verder om het klimaat te beschermen en te investeren in een schonere toekomst. Vernieuwende warmte-krachtsystemen en slimme energiemanagementsystemen doen de CO2-uistoot aanzienlijk dalen in de fabrieken.
“Iedere Hörmann-fabriek staat in voor één productgroep. Hierdoor ontstaat er hoge mate van specialisatie en automatisering die zorgen voor een efficiënter energiegebruik wat ons toelaat onze goede naam waar te maken en ons steentje tot een duurzaam klimaat bij te dragen", besluit Dennis Croes.