Hörmann zet trends voor binnendeuren in de kijker

Binnendeuren spelen een belangrijke rol in de vormgeving en het interieur van een woning. Hörmann, de grootste aanbieder in Europa op gebied van (garage)poorten en deuren voor woning en industrie, breidt hun bestaande aanbod uit en stelt de nieuwste trends voor. Bouwers, verbouwers en architecten hebben vanaf heden de keuze uit nog meer kleuren en motieven, maar ook volledig nieuwe ontwerpen komen aan bod. Men kan de verschillende ruimtes van de woning vormgeven op basis van de individuele smaak en voorkeur, mét behoud van de kwaliteit die men van Hörmann gewoon is. Het bedrijf zet twee belangrijke nieuwigheden in de kijker, alsook de focus op een duurzame productie.

Dusty grey als nieuwe trendkleur

Grijstinten winnen alsmaar aan populariteit omdat ze in veel interieurs thuis zijn en tegelijkertijd zorgen deze voor een originele toets. Hörmann zet volop in op de nieuwe trendkleur ‘Dusty Grey’, een eerder discrete en rustige grijskleur die bij uiteenlopende stijlen past. De kleur Dusty Grey is verkrijgbaar voor houten binnendeuren in de uitvoeringen BaseLine en DesignLine en combineert zeer gemakkelijk met een aantal meer uitgesproken accentkleuren, zoals het matzwarte beslag ‘black.edition’.

Industriële look met staal en glas

Een moderne, industriële look laat zich al een geruime tijd voelen in de interieurwereld en glas in combinatie met staal blijft domineren. Hörmann combineert glazen deuren met een stalen frame, opdat er maximaal lichtinval van de ene ruimte naar de andere kan binnenvallen. Het matzwarte ‘black.edition’beslag van Hörmann is eveneens verkrijgbaar voor deze stalen deuren. Ook in deze stijl bestaan er een heleboel varianten, zoals draai- en schuifdeuren. Het glasgedeelte is er in blank of helderwit glas. Voor een industriële look geeft men de keuze uit twee deurontwerpen, namelijk het Loft ontwerp 1-5 met vijf panelen of het Loft ontwerp 2-5 met een totaal van tien panelen.

Duurzaamheid staat centraal

De binnendeuren van Hörmann staan gekend om hun degelijke kwaliteit en gaan lang mee. Het bedrijf legt nu ook de focus op het duurzaam aspect. Hun slogan luidt “duurzaam + veilig = Hörmann”. Voor het vervaardigen van hun actieproducten gebruikt het bedrijf 100% groene stroom. Bijkomend bespaart de onderneming door middel van andere maatregelen op hun CO2-uitstoot. De resterende uitstoot compenseert het bedrijf door klimaatbeschermingsprojecten te bevorderen in samenwerking met ClimatePartner.

 

Ontdek nog meer nieuwigheden van Hörmann voor particulieren en architecten op hun website.

Kirsten Van Pee

Press Officer, Two cents

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Hörmann Belgium

Het familiebedrijf Hörmann produceert sinds 1935 kwalitatieve poorten, deuren en aandrijvingen. Vandaag is het bedrijf marktleider in heel Europa dankzij hun specialisatie in voor- en binnendeuren, garagepoorten, industriepoorten en aandrijvingen voor particulieren en professionelen. Bij Hörmann zetten ze steeds de puntjes op de Ö.

De Hörmann Groep is wereldwijd verspreid over meer dan 65 landen en stelt in totaal 6.600 mensen tewerk, waarvan 65 in België. De producent heeft zijn hoofdzetel in Duitsland en is sinds 1962 in België aanwezig. In 1972 werd Hörmann Belgium NV als verkooporganisatie opgericht. Het bedrijf boekt jaarlijks een wereldwijde omzet van zo’n 1 miljard euro.

De verkoop van het uitgebreide aanbod aan woningbouwproducten gebeurt via gespecialiseerde verdelers die technisch-commercieel advies verschaffen en instaan voor opmeting, montage en onderhoud van de Hörmann-producten.

Neem contact op met

Vrijheidweg 13 3700 Tongeren

+ 32 (0) 12 399 222

m.louwies.ton@hormann.be

www.hormann.be