Hörmann zet trends voor binnendeuren in de kijker
Binnendeuren spelen een belangrijke rol in de vormgeving en het interieur van een woning. Hörmann, de grootste aanbieder in Europa op gebied van (garage)poorten en deuren voor woning en industrie, breidt hun bestaande aanbod uit en stelt de nieuwste trends voor. Bouwers, verbouwers en architecten hebben vanaf heden de keuze uit nog meer kleuren en motieven, maar ook volledig nieuwe ontwerpen komen aan bod. Men kan de verschillende ruimtes van de woning vormgeven op basis van de individuele smaak en voorkeur, mét behoud van de kwaliteit die men van Hörmann gewoon is. Het bedrijf zet twee belangrijke nieuwigheden in de kijker, alsook de focus op een duurzame productie.
Dusty grey als nieuwe trendkleur
Grijstinten winnen alsmaar aan populariteit omdat ze in veel interieurs thuis zijn en tegelijkertijd zorgen deze voor een originele toets. Hörmann zet volop in op de nieuwe trendkleur ‘Dusty Grey’, een eerder discrete en rustige grijskleur die bij uiteenlopende stijlen past. De kleur Dusty Grey is verkrijgbaar voor houten binnendeuren in de uitvoeringen BaseLine en DesignLine en combineert zeer gemakkelijk met een aantal meer uitgesproken accentkleuren, zoals het matzwarte beslag ‘black.edition’.
Industriële look met staal en glas
Een moderne, industriële look laat zich al een geruime tijd voelen in de interieurwereld en glas in combinatie met staal blijft domineren. Hörmann combineert glazen deuren met een stalen frame, opdat er maximaal lichtinval van de ene ruimte naar de andere kan binnenvallen. Het matzwarte ‘black.edition’beslag van Hörmann is eveneens verkrijgbaar voor deze stalen deuren. Ook in deze stijl bestaan er een heleboel varianten, zoals draai- en schuifdeuren. Het glasgedeelte is er in blank of helderwit glas. Voor een industriële look geeft men de keuze uit twee deurontwerpen, namelijk het Loft ontwerp 1-5 met vijf panelen of het Loft ontwerp 2-5 met een totaal van tien panelen.
Duurzaamheid staat centraal
De binnendeuren van Hörmann staan gekend om hun degelijke kwaliteit en gaan lang mee. Het bedrijf legt nu ook de focus op het duurzaam aspect. Hun slogan luidt “duurzaam + veilig = Hörmann”. Voor het vervaardigen van hun actieproducten gebruikt het bedrijf 100% groene stroom. Bijkomend bespaart de onderneming door middel van andere maatregelen op hun CO2-uitstoot. De resterende uitstoot compenseert het bedrijf door klimaatbeschermingsprojecten te bevorderen in samenwerking met ClimatePartner.
Ontdek nog meer nieuwigheden van Hörmann voor particulieren en architecten op hun website.
Kirsten Van Pee